Hogyan tudom kezdeményezni a csoportos beszedési megbízást?
Bank internetbanki felületén
- Belépünk az internetbankba
- Kitöltjük és elküldjük a felhatalmazást
- Bank átadja a szolgáltatónknak az információkat
- Szolgáltató átállítja a fizetési módot csoportos beszedésre
- Az automatikus beszedés elindul, nem kell többet a csekkekkel bajlódni
A legegyszerűbb ügyintézési forma! Nem igényel személyes ügyintézést a bankfiókban.
A legtöbb bankszámlavezető bank kínál internetbankon keresztül megoldást a csoportos beszedési felhatalmazás beadására.
1. Belépünk az internetbankba Ha belépünk a bankszámlánkhoz tartozó internetbanki felületre, általában a számlafizetés / csekk befizetés / rendszeres fizetés menüpontoknál lehet megtalálni a csoportos beszedési felhatalmazás kitöltését.
2. Kitöltjük és elküldjük a felhatalmazást Itt elegendő pár mezőt kitölteni, rákattintani a mentés / küldés / stb. gombra, és innentől a bank feladata az ügyintézés a szolgáltatóval.Fontos megjegyezni, hogy ha egy adott szolgáltatónál több szolgáltatást is igénybe veszünk, amelyeket eddig külön csekken fizettünk (például biztosítónál lakásbiztosítás és casco), akkor egyesével az összes szolgáltatásra meg kell adnunk a felhatalmazást. Minden szolgáltatáshoz eltérő szerződésazonosító fog tartozni.
3. Bank átadja a szolgáltatónknak az információkat A bankhoz beérkező elektronikus felhatalmazásban szereplő információkat a bank továbbítja a szolgáltatónk felé, hogy az meg tudja tenni a szükséges lépéseket a fizetési mód átállításával kapcsolatban.
4. Szolgáltató átállítja a fizetési módot csoportos beszedésre A szolgáltató ellenőrzi a megkapott adatokat, és átállítja csekkről csoportos beszedésre a fizetési módot.
5. Az automatikus beszedés elindul, nem kell többet a csekkekkel bajlódni A felhatalmazás beadásától a fizetési mód megváltozásáig akár hosszabb idő is eltelhet. A szolgáltató a számlalevélen mindig feltünteti a fizetési módot, így a legegyszerűbben ott ellenőrizhetjük, hogy a soron következő számlát még be kell-e fizetnünk a postán, vagy már automatikusan beszedi a szolgáltató az összeget a bankszámlánkról. A legtöbb szolgáltató innentől kezdve csekket nem is küld a számlalevél mellé. A szolgáltató ezután rendszeresen kiküldi a számlalevelet (legkésőbb 5 munkanappal a terhelési határidő előtt), és automatikusan beszedi a fizetendő összeget.
6. További tudnivalók A felhatalmazás kitöltéséhez az alábbi dokumentumokra lesz szükség:
Szolgáltatótól számlalevél / csekk. Ha több szolgáltatás esetében is szeretnénk csoportos beszedésre felhatalmazást adni, akkor minden egyes szolgáltatás csekkjére szükség lesz. A felhatalmazás kitöltéséhez az alábbi információkra lesz szükség:
Jogosult (Szolgáltató) neve és azonosítója (ezt a szolgáltató által kibocsátott számlalevélen találjuk meg). Fogyasztó (akinek a szolgáltatás a nevén van) neve, címe és szerződésazonosítója az adott szolgáltatónál. Fizetésre vonatkozó információk: kezdő dátum, érvényesség vége és a beszedhető összeg felső határa.
Bank telebank vonalán
Az egyik legegyszerűbb ügyintézési forma, mert nem igényel személyes ügyintézést a bankfiókban. Ha számlavezető bankunknál rendelkezünk telebanki szerződéssel, akkor telefonon is megadhatjuk a csoportos beszedésre a felhatalmazást. Ehhez a következőket kell tennünk.
- Felhívjuk a telebankot és azonosítjuk magunkat
- Megadjuk az adatokat a felhatalmazáshoz
- Bank átadja a szolgáltatónknak az információkat
- Szolgáltató átállítja a fizetési módot csoportos beszedésre
- Az automatikus beszedés elindul, nem kell többet a csekkekkel bajlódni
1. Felhívjuk a telebankot és azonosítjuk magunkat Fel kell hívnunk a bankunkat a központi telebanki telefonszámon. Az azonosítás (egyedi belépő és kód) után egy telebankár, vagy hangalapú digitális pénzügyi asszisztens veszi fel a hívásunkat. Jeleznünk kell, hogy szeretnénk csoportos beszedésre felhatalmazást adni. A digitális asszisztens átirányít a szakértő telebankárhoz.
2. Megadjuk az adatokat a felhatalmazáshoz A telebankár kérni fogja, hogy adjuk meg a felhatalmazáshoz szükséges adatokat, amelyeket ő rögzít a banki rendszerben. A telefonon keresztül adott jóváhagyásunk után elindul a felhatalmazás ügyintézése.Fontos megjegyezni, hogy ha egy adott szolgáltatónál több szolgáltatást is igénybe veszünk, amelyeket eddig külön csekken fizettünk (például biztosítónál lakásbiztosítás és casco), akkor egyesével az összes szolgáltatásra meg kell adnunk a felhatalmazást. Minden szolgáltatáshoz eltérő szerződésazonosító fog tartozni.
3. Bank átadja a szolgáltatónknak az információkat A rögzített információkat a bank továbbítja a szolgáltatónk felé, hogy az meg tudja tenni a szükséges lépéseket a fizetési mód átállításával kapcsolatban.
4. Szolgáltató átállítja a fizetési módot csoportos beszedésre A szolgáltató ellenőrzi a megkapott adatokat, és átállítja csekkről csoportos beszedésre a fizetési módot.
5. Az automatikus beszedés elindul, nem kell többet a csekkekkel bajlódni A felhatalmazás beadásától a fizetési mód megváltozásáig akár hosszabb idő is eltelhet. A szolgáltató a számlalevélen mindig feltünteti a fizetési módot, így a legegyszerűbben ott ellenőrizhetjük, hogy a soron következő számlát még be kell-e fizetnünk a postán, vagy már automatikusan beszedi a szolgáltató az összeget a bankszámlánkról. A legtöbb szolgáltató innentől kezdve csekket nem is küld a számlalevél mellé. A szolgáltató ezután rendszeresen kiküldi a számlalevelet (legkésőbb 5 munkanappal a terhelési határidő előtt), és automatikusan beszedi a fizetendő összeget.
6. További tudnivalók A felhatalmazás kitöltéséhez az alábbi dokumentumokra lesz szükség:
Szolgáltatótól számlalevél / csekk. Ha több szolgáltatás esetében is szeretnénk csoportos beszedésre felhatalmazást adni, akkor minden egyes szolgáltatás csekkjére szükség lesz. A felhatalmazás kitöltéséhez az alábbi információkra lesz szükség:
Jogosult (Szolgáltató) neve és azonosítója (ezt a szolgáltató által kibocsátott számlalevélen találjuk meg). Fogyasztó (akinek a szolgáltatás a nevén van) neve, címe és szerződésazonosítója az adott szolgáltatónál. Fizetésre vonatkozó információk: kezdő dátum, érvényesség vége és a beszedhető összeg felső határa.
Bankfiókban személyesen
- Bemegyünk a bankfiókba
- Kitöltjük és beadjuk a felhatalmazást
- Bank átadja a szolgáltatónknak az információkat
- Szolgáltató átállítja a fizetési módot csoportos beszedésre
- Az automatikus beszedés elindul, nem kell többet a csekkekkel bajlódni.
Amennyiben szeretnénk személyesen megadni a felhatalmazást, akkor ehhez fel kell keresni bankszámlavezető bankunk egyik fiókját nyitvatartási időben.
1. Bemegyünk a bankfiókba Fel kell keresnünk bankszámla vezető bankunk egyik bankfiókját. A felhatalmazás az adott bank bármelyik fiókjában megadható.
2. Kitöltjük és beadjuk a felhatalmazást Ki kell töltenünk és aláírnunk a bank által adott felhatalmazási nyomtatványt, a bankár azonosít minket és ellenőrzi a megadott adatokat, utána pedig rögzíti a felhatalmazást a banki rendszerben.
3. Bank átadja a szolgáltatónknak az információkat A kitöltött felhatalmazásról az információkat a bank továbbítja a szolgáltatónk felé, hogy az meg tudja tenni a szükséges lépéseket a fizetési mód átállításával kapcsolatban.Fontos megjegyezni, hogy ha egy adott szolgáltatónál több szolgáltatásit is igénybe veszünk, amelyeket eddig külön csekken fizettünk (például biztosítónál lakásbiztosítás és casco), akkor egyesével az összes szolgáltatásra meg kell adnunk a felhatalmazást. Minden szolgáltatáshoz eltérő szerződésazonosító fog tartozni.
4. Szolgáltató átállítja a fizetési módot csoportos beszedésre A szolgáltató ellenőrzi a megkapott adatokat, és átállítja csekkről csoportos beszedésre a fizetési módot.
5. Az automatikus beszedés elindul, nem kell többet a csekkekkel bajlódni A felhatalmazás beadásától a fizetési mód megváltozásáig akár hosszabb idő is eltelhet. A szolgáltató a számlalevélen mindig feltünteti a fizetési módot, így a legegyszerűbben ott ellenőrizhetjük, hogy a soron következő számlát még be kell-e fizetnünk a postán, vagy már automatikusan beszedi a szolgáltató az összeget a bankszámlánkról. A legtöbb szolgáltató innentől kezdve csekket nem is küld a számlalevél mellé. A szolgáltató ezután rendszeresen kiküldi a számlalevelet (legkésőbb 5 munkanappal a terhelési határidő előtt), és automatikusan beszedi a fizetendő összeget.
6. További tudnivalók A felhatalmazás kitöltéséhez és beadásához az alábbi dokumentumokra lesz szükség: • Személyes azonosításhoz dokumentumok (személyi igazolvány, vagy új típusú jogosítvány, stb) • Bankszámlakivonat • Szolgáltatótól számlalevél / csekk. Ha több szolgáltatás esetében is szeretnénk csoportos beszedésre felhatalmazást adni, akkor minden egyes szolgáltatás csekkjére szükség lesz.
A felhatalmazás kitöltéséhez az alábbi információkra lesz szükség: • Bankszámla tulajdonos neve és bankszámla száma (ezt a saját havi bankszámlakivonaton találjuk meg). • Jogosult (Szolgáltató) neve és azonosítója (ezt a szolgáltató által kibocsátott számlalevélen találjuk meg). • Fogyasztó (akinek a szolgáltatás a nevén van) neve, címe és szerződésazonosítója az adott szolgáltatónál. • Fizetésre vonatkozó információk: kezdő dátum, és a beszedhető összeg felső határa.
Szolgáltatónál személyesen
- Bemegyünk a szolgáltató ügyfélszolgálatára
- Kitöltjük és beadjuk a felhatalmazást
- Szolgáltató postázza a felhatalmazást
- Bank átadja a szolgáltatónknak az információkat
- Szolgáltató átállítja a fizetési módot csoportos beszedésre
Személyesen nem csak bankfiókban, hanem az adott szolgáltató ügyfélszolgálati irodáján is intézhetjük a felhatalmazást. Általában ez a legkevésbé kedvelt ügyintézési mód két ok miatt is. Egyrészt, ebben az esetben csak papíron, személyesen lehet felhatalmazást adni, másrészt pedig itt kell a legtöbbet várnunk, hogy a fizetési mód átálljon csekkről csoportos beszedésre.
1. Bemegyünk a szolgáltató ügyfélszolgálatára Fel kell keresnünk a szolgáltatónk ügyfélszolgálatát, ahol nagy eséllyel sorba kell állnunk.
2. Kitöltjük és beadjuk a felhatalmazást Ki kell töltenünk és aláírnunk a szolgáltató által adott felhatalmazási nyomtatványt, utána az ügyintéző ellenőrzi a megadott adatokat.Fontos megjegyezni, hogy ha egy adott szolgáltatónál több szolgáltatásit is igénybe veszünk, amelyeket eddig külön csekken fizettünk (például biztosítónál lakásbiztosítás és casco), akkor egyesével az összes szolgáltatásra meg kell adnunk a felhatalmazást. Minden szolgáltatáshoz eltérő szerződésazonosító fog tartozni.
3. Szolgáltató postázza a felhatalmazást A kitöltött felhatalmazást a szolgáltatónk postán továbbítja a bankunk felé.
4. Bankunk átadja a szolgáltató bankjának az információkat A kitöltött felhatalmazásról az információkat a bank rögzíti a banki rendszerében és továbbítja a szolgáltatónk bankja felé.
5. Szolgáltató bankja a felhatalmazást továbbítja a szolgáltatónak A szolgáltató bankja a felhatalmazást adategyeztetésre továbbítja a szolgáltatónak.
6. Szolgáltató átállítja a fizetési módot csoportos beszedésre A szolgáltató ellenőrzi a megkapott adatokat, és átállítja csekkről csoportos beszedésre a fizetési módot. A felhatalmazás beadásától a fizetési mód megváltozásáig akár hosszabb idő is eltelhet. A szolgáltató a számlalevélen mindig feltünteti a fizetési módot, így a legegyszerűbben ott ellenőrizhetjük, hogy a soron következő számlát még be kell-e fizetnünk a postán, vagy már automatikusan beszedi a szolgáltató az összeget a bankszámlánkról. A legtöbb szolgáltató innentől kezdve csekket nem is küld a számlalevél mellé. A szolgáltató ezután rendszeresen kiküldi a számlalevelet (legkésőbb 5 munkanappal a terhelési határidő előtt), és automatikusan beszedi a fizetendő összeget.
7. További tudnivalók A felhatalmazás kitöltéséhez és beadásához az alábbi dokumentumokra lesz szükség: • Személyes azonosításhoz dokumentumok (személyi igazolvány, vagy új típusú jogosítvány, stb.) • Bankszámlakivonat • Szolgáltatótól számlalevél / csekk. Ha több szolgáltatás esetében is szeretnénk csoportos beszedésre felhatalmazást adni, akkor minden egyes szolgáltatás csekkjére szükség lesz.
A felhatalmazás kitöltéséhez az alábbi információkra lesz szükség: • Bankszámla tulajdonos neve és bankszámla száma (ezt a saját havi bankszámlakivonaton találjuk meg). • Jogosult (Szolgáltató) neve és azonosítója (ezt a szolgáltató által kibocsátott számlalevélen találjuk meg). • Fogyasztó (akinek a szolgáltatás a nevén van) neve, címe és szerződésazonosítója az adott szolgáltatónál. • Fizetésre vonatkozó információk: kezdő dátum, és a beszedhető összeg felső határa.