Miért jó a csoportos beszedés?
Miért hasznos ez a fizetési mód? 7 érv a csoportos beszedés mellett!
Egyszer kell csak felhatalmazást adni
Ellentétben pl. a csekkes fizetéssel, átutalással a csoportos beszedés esetén nem kell havonta intézkednünk. Elegendő egyszer felhatalmazást adni a számlavezető bankunknak, hogy a bankszámlánkról a szolgáltató beszedhesse a számla ellenértékét. Utána a szolgáltató az általunk megadott időszakonként automatikusan beszedi a bankszámlánkról a megfelelő összeget. További teendőnk nincs vele.
A fizetési határidőket nem kell fejben tartani
Az esedékes összeget a bankszámlánkról automatikusan leemeli a szolgáltató a megfelelő időben, így nem kell több számla fizetési határidejét is fejben tartani. Ráadásul amiatt sem kell aggódnunk, hogy késve fizetjük be az összeget, így a késedelmi díj fizetését is elkerüljük. Arra persze ügyelni kell, hogy a bankszámlánkon mindig legyen elegendő pénz. Részteljesítésre nincs lehetőség.
Nem kell csekkel sorban állni a postán
Egy hónapban több csekket is kapunk, amelyeknek eltérő a fizetési határideje. Ez azt jelenti, hogy havonta akár többször is postára kell mennünk és sorban állnunk. Nagyon sok időt spórolhatunk és sok bosszúságtól kímélhetjük meg magunkat, ha csoportos beszedéssel fizetünk, hiszen a bankszámlánkról automatikusan beszedi a szolgáltató a fizetendő összeget, nekünk pedig semmi teendőnk nincsen vele.
Nem kell a csekkeket megőrizni
A csoportos beszedéssel fizetett számlaösszegek tételesen megjelennek minden hónapban a bankszámlakivonatunkon. Ott láthatjuk, hogy melyik szolgáltató mekkora összeget emelt le, illetve azt is láthatjuk, ha egy beszedés nem volt sikeres (például mert nem volt elegendő pénz a bankszámlán). A bankszámlakivonat bizonyítja, hogy a befizetések megtörténtek, így elegendő minden hónapban elrakni egy dokumentumot és nem kell több tucat csekket őrizgetni.
Előzetesen ellenőrizhető, mekkora összeget fog a szolgáltató beszedni
A beszedés előtt legalább 5 munkanappal megkapjuk a szolgáltatótól a számlát. Így van időnk leellenőrizni, hogy megfelelő összeget fog-e majd beszedni a szolgáltató. (Ha a díj minden hónapban változatlan, akkor elegendő a szolgáltatónak évente 1 db számlát küldenie.) Továbbá több bank szolgáltatásként nyújtja a csoportos beszedés kontrollt, amikor pl. SMS-ben megküldi az értesítést a beszedendő összegről és annak terhelési napjáról. Ha rendben találjuk az összeget, akkor az egyetlen teendőnk, hogy biztosítsuk, hogy legyen elegendő pénz a bankszámlánkon. Ha nem értünk egyet az összeggel, akkor a számlavezető bankunknál lehetőségünk van letiltani a beszedést (legkésőbb a terhelési napot megelőző munkanapon reggel 9 óráig).
Limitösszeggel kontrollálható a beszedett összeg nagysága
A csoportos beszedés fontos jellemzője, hogy meghatározhatunk egy felső limitet, amelynél magasabb összeget a szolgáltató nem szedhet be. Ezzel biztosíthatjuk, hogy tévesen nem kerülhet túl magas összeg beszedésre. A fizetendő számlák egy része mindig azonos összegről szól, de lehetnek olyan számlák is (például villany, gáz), ahol minden hónapban változhat a fizetendő összeg. Érdemes a felső limitet minden szolgáltatónál úgy meghatározni, hogy a legmagasabb havi összeg is még beszedhető legyen (például fűtés esetén a téli hónapok számlája is). Ha a szolgáltató a díját emeli és ez az összeg meghaladja a megadott limitet, a sikeres beszedés érdekében a limit összeg módosítható bankjánál. A limit összeget lehetőségünk van a szolgáltató felé továbbíttatni számlavezető bankunkkal, így díjemelés esetén biztosítható, hogy a szolgáltató a limit emelés elmaradása esetén más csatornán küldje el részünkre a számlát.
Biztonságos, mert vitás esetben a bankok visszatérítik az elutalt összeget
Európai Uniós rendelet alapján, amennyiben a szolgáltató nem küldött előtte számlát a beszedésre került összegről, vagy nem a számlán szereplő összeget szedte be, jogosultak vagyunk a számlavezető bankunknál visszatérítést kérni (56 napon belül). Ebben az esetben a bank visszatéríti nekünk az összeget. Innentől kezdve pedig a bank egyeztet a szolgáltatóval az összeg beszedését illetően. Fontos megjegyezni, hogy ez nem vonatkozik arra az esetre, ha a számlán szereplő összeg került beszedésre, és mi a számla összegével nem értünk egyet. Ha ez az eset áll fenn, akkor az adott számlát kibocsátó szolgáltatóval kell felvennünk a kapcsolatot és panaszt tenni az összeggel kapcsolatban.