UGIRO Katalógus

Ki az a GIRO Zrt.?

A GIRO Zrt. a hazai pénzforgalom egyik központi szereplője, az általa nyújtott szolgáltatásokon keresztül a hazai pénzforgalom egyik meghatározó eleme.

A GIRO Zrt. elsődleges feladata az elszámolásforgalom biztonságos, zökkenőmentes és hatékony lebonyolítása, minden más tevékenységét csak alapfeladatának veszélyeztetése nélkül végezheti. Az MNB, mint tulajdonos az alapfeladat további, magas színvonalú ellátása mellett olyan elvárásokat fogalmazott meg a GIRO Zrt.-vel szemben, amelyek – összhangban a jegybanki törekvésekkel – a pénzforgalom fejlődését és hatékonyságát előidézve támogatják az elektronikus fizetések volumenének növekedését, az innovatív fizetési módok elterjedését, és a GIRO Zrt. új piacokon történő megjelenését, miközben biztosítják a Társaság hosszú távú jövőjét és gazdaságos működését is.

Mi az az UGIRO Katalógus?

Az UGIRO Katalógus a GIRO Zrt. által vezetett központi nyilvántartás. Ez a nyilvántartás tartalmazza a beszedők és a bankok adatait. Ha a szolgáltató szeretné a csoportos beszedési fizetési módot használni, akkor regisztrálnia kell az UGIRO Katalógusba. A regisztráció nem díjköteles. Fontos megjegyezni viszont, hogy az igényt a hónap 11. napjáig lehet benyújtani, és a következő hónap első munkanapjától lép életbe.

Hogyan lehet regisztrálni az UGIRO Katalógusba?

Miután a szolgáltató a bankjával megköti a csoportos beszedéses fizetési módra vonatkozó együttműködési megállapodást, a bank intézi a regisztrációt az UGIRO Katalógusba, tehát ezzel a szolgáltatónak nincsen intézni valója.

Milyen adatokat tartalmaz az UGIRO Katalógus?

A beszedőkről az alábbi információk érhetőek el:

beszedő kódja, beszedő neve és székhelye, kapcsolattartó neve és elérhetősége, felhatalmazások kezelésre vonatkozó információk

A bankokról az alábbi információk érhetőek el:

a bank 3 karakteres kódja, bank neve és székhelye, kapcsolattartó neve és elérhetősége, felhatalmazások kezelésre vonatkozó információk