Mit kell vinnem magammal?
Annak érdekében, hogy új bankunknál sikeresen tudjuk kezdeményezni a bankszámlaváltást, érdemes pár dokumentumot összegyűjteni, mert szükségünk lesz rá. Először is, fontos tudni, hogy amennyiben a régi bankszámlának több tulajdonosa volt, akkor a bankszámlaváltást is közösen kell kezdeményezni az új bankunknál.
A beazonosításhoz mindenképpen vigyük magunkkal személyes iratainkat (személyi igazolvány, lakcímkártya). A bankszámlakivonatunkra is szükség lehet, amely tartalmazza régi bankunk, továbbá a bankszámlánk adatait.
Amennyiben teljes bankszámlaváltást szeretnénk és bezáratjuk régi bankszámlánkat, akkor további dokumentumokra nincsen szükség. A bankfiókban ki kell töltenünk a bankszámlaváltásra vonatkozó Számlaváltási meghatalmazást.
Részleges bankszámlaváltás
Ha régi bankszámlánkat megtartjuk és állandó megbízásainknak csak egy részét szeretnénk új számlánkra áthozni, akkor az említetteken kívül még további dokumentumokra is szükség lehet. Azoknak a megbízásoknak, amelyeket új számlánk terhére szeretnénk végezni, szükséges pár fontos adatát új bankunknak megadni. A legegyszerűbb, ha a következő dokumentumokkal készülünk:
Csoportos beszedési megbízás esetében vigyük magunkkal szolgáltatónk számlalevelét vagy szerződését, amely tartalmazza ügyfélazonosítónkat és a szolgáltató pontos adatait is.
Rendszeres átutalási megbízásaink esetében is vigyük magunkkal szolgáltatónk, partnerünk számlalevelét vagy szerződés pontos adatait, beleértve a bankszámlaszámot is.
Beérkező ismétlődő utalásaink esetében is jó tudnunk a partner pontos nevét, címét, székhelyét, valamint elérhetőségeit.